Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

PROBLEMY KOLEJOWE
WSZYSTKO O KOLEI

Nazwa użytkownika: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Glemt kodeord | Opret bruger
Strona główna Ogłoszenia Ciekawostki Artykuły Forum Linki
Nawigacja
 
Aktualnie online
Gości online: 1

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 9
Najnowszy użytkownik: lectdogdejo1982
 
Najnowsze video
 
Losowa Fotka
 
Kalendarz
Styczeń 2018

Pon Wto Śr Czw Pia Sob Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
 
Graficzny licznik
 
Reklama
 
Reklama
 
Encyklopedia - v3.10
Wybierz kategorie:
Pokaz synonimy:
Liczba wyswietlanych terminow:

Pokaz wszystkie Pokaz wszystkie


K
Krzyżownica
Krzyżownica jest tą częścią rozjazdu, w której następuje przecięcie łuków szyn. Umożliwia wraz z kierownicami swobodne przechodzenie kół przez miejsca krzyżowania szyn.

L
Linia kolejowa
Linia kolejowa
Jest elementem sieci sieci kolejowej wraz z niezbędną infrastrukturą
przeznaczoną do prowadzenia ruchu kolejowego, który ma wyznaczony
punkt początkowy i końcowy.
Linie kolejowe dzielą się na odcinki, szlaki i odstępy.

O
Odcinek
Odcinek
To część linii kolejowej zawarta między sąsiednimi stacjami węzłowymi.
Odstęp
Jest między dwoma semaforami odstępowymi blokady samoczynnej.

P
Podkłady
Podkłady kolejowe - belki poprzeczne do biegu toru, na których za pomocą specjalnych przytwierdzeń mocuje się szyny. Wynalazcą żelbetowych podkładów kolejowych był Władysław Tryliński.
Rodzaje podkładów:
Drewniane, strunobetonowe, stalowe.
Posterunek zapowiadawczy
Jest to posterunek mający możliwość zmiany kolejności jazdy pociągów
wyprawianych na tor szlakowy przyległy do tego posterunku.
Do posterunków zapowiadawczych należą stacje i posterunki odgałęźne.
Posterunki Ruchu
Posterunki ruchu służą do bezpiecznego i sprawnego prowadzenia ruchu
kolejowego. Posterunki ruchu dzielą się na posterunki następcze i osłonne.
Posterunki techniczne
Przeznaczone są do wykonywania, bezpośredniego organizowania i
nadzorowania czynności ruchowych na stacjach i innych posterunkach
ruchu. Dzielą się na posterunki nastawcze, dyspozytorskie, drożnika
przejazdowego oraz posterunki stwierdzania końca pociągu.
Przejazd kolejowy
Przejazd kolejowy to jednopoziomowe skrzyżowanie toru kolejowego z drogą. Jeśli z torem krzyżuje się chodnik, to takie skrzyżowanie nazywa się przejściem kolejowym. Przejazdy i przejścia umożliwiają bezpieczne przekraczanie linii kolejowych, choć obecnie na ważnych drogach i liniach kolejowych o dużym natężeniu ruchu dąży się do budowy wiaduktów.

R
Rogatka
kreślenie tzw. strzeżonego przejazdu kolejowego, czyli skrzyżowania drogi ze szlakiem kolejowym zaopatrzone w szlaban zamykany na czas przejazdu pociągu.

Przejazd taki oznaczany jest w Europie charakterystycznym ostrzegawczym znakiem drogowym z symbolem odcinka płotu (wersja tego znaku używana w Polsce nosi oznaczenie A-9).
Rozjazdy
Są to urządzenia, które umożliwiają przejazd pojazdów kolejowych, z jednego toru na drugi.
Podstawowymi elementami rozjazdu są: zwrotnica, krzyżownica, kierownica, szyny łączące (tor zasadniczy i tor zwrotny) i urządzenie nastawcze.

Rozróżnia się rodzaje rozjazdów normalnotorowych:
Rz- zwyczajne
Rpj- podwójne jednostronne
Rpd- podwójne dwustronne
Rps- podwójne symetryczne
Rłj- łukowe jednostronne
Rłs- łukowe symetryczne
Rkp- krzyżowe pojedyncze
Rkpa- Krzyżowe podwójne

S
Stacja
To posterunek zapowiadawczy , w obrębie którego, oprócz toru
głównego zasadniczego, znajduje się conajmniej jeden tor główny, a
pociągi mogą rozpoczynać i kończyć jazdę, krzyżować się i wyprzedzać,
jak również zmieniać skład lub kierunek jazdy.
Stacje na których łączą się szlaki trzech lub więcej kierunków, nazywamy
stacjami węzłowymi.
Szlak
Szlak
Jest to część linii kolejowej między posterunkami zapowiadawczymi.

Z
Zwrotnica
Ruchoma część rozjazdu, na którą składają się specjalnie profilowane cienkie szyny – iglice, które przylegają do opornic. Opornica to specjalnie sfrezowana szyna umożliwiająca dokładniejsze przyleganie iglicy. Opornica z iglicą tworzą półzwrotnicę. 2 półzwrotnice połączone ściągiem iglicowym i zamknięciem nastawczym tworzą zwrotnicę
 
Kanały RSS
RSS News
RSS Komentarze
RSS Forum
RSS Artykuły
RSS Zdjęcia
RSS Pliki
RSS Linki
 
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło

Zapamiętaj mnie


ryszardgol1 ryszardgol1
2 tygodni Offline
Janka Janka
104 tygodni Offline
melipsfoni1986 melipsfoni1986
193 tygodni Offline
inmalanen1976 inmalanen1976
193 tygodni Offline
elektrosmiec elektrosmiec
195 tygodni Offline
 
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24-02-2014 20:38
Witam inmalanen1976

05-02-2014 19:09
Witam damian k

18-01-2014 14:58
Zapraszam do rejestracji
 

Partnerzy
Mapa zdrowia

Płoty bramy

Wędkowanie

Statystyki wejść
 
Ankieta
Na jakim stanowisku pracujesz ?

Dyżurny ruchu
Dyżurny ruchu
100% [1 głos]

Nasawniczy
Nasawniczy
0% [0 głosów]

Przejazdowy
Przejazdowy
0% [0 głosów]

Nastawniczy
Nastawniczy
0% [0 głosów]

Na torach
Na torach
0% [0 głosów]

Maszynista
Maszynista
0% [0 głosów]

Nadzór
Nadzór
0% [0 głosów]

Administracja
Administracja
0% [0 głosów]

Ogółem głosów: 1
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 28.01.14
 

Administracja nie odpowiada za materiały publikowane przez użytkowników. Użytkownik rejestrując się na kolejowesprawy.cba.pl w pełni odpowiada za publikowane przez siebie wiadomości. Wszelkie roszczenia w sprawie opublikowanych treści prosimy zgłaszać do ich autorów.
Copyright © 2014
Pozycjonowanie
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2018 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Til toppen Wygenerowano w sekund: 0.21 BlueIce v7 by: PHPFusion-Tips.dk - Original v6 made by Fuzed Themes.
90624 unikalne wizyty